Carl Gyllfors väljer att sluta på Carema Care

Idag meddelade Carl Gyllfors sina medarbetare att han slutar på Carema Care. Anledningen är den exceptionellt långa perioden med en närmast omänsklig arbetsbelastning och en önskan att tillbringa mer tid med sin familj.

På egen begäran väljer vd Carl Gyllfors att lämna Carema Care. Carl började på Carema Care i maj 2011. Han har lett Carema Care under höstens mediestormar och har samtidigt drivit det interna utvecklingsarbetet.

– Efter ett år av oerhört tufft arbete väljer jag att avsluta min anställning på Carema Care. Det har varit fantastiskt utvecklande och spännande att starta ett nytt kvalitetsinitiativ och utvecklingsarbete. Samtidigt har arbetsbelastningen och mediatrycket varit enormt stort och jag känner ett behov av att ge mer av min tid till familjen. Jag är övertygad om att Fredrik Gren och övrig ledning kommer lyckas väl framöver, säger Carl Gyllfors.

Fredrik Gren, koncernchef för moderbolaget Ambea säger:

– Calle fick dra det tyngsta lasset under höstens mediestorm och har haft en omänsklig arbetsbelastning under det senaste halvåret. Calle har sjösatt och gjort stora framsteg med utvecklingsarbetet i Carema Care och varit ett stort personligt stöd för mig sedan jag började för ett par månader sedan. Det är en stor förlust för Carema att Calle nu väljer att sluta. Jag har dock stor respekt för beslutet.

Processen att hitta en ny vd är inledd. Tillförordnad vd till dess en ny är på plats blir HR-chef Margareta Sööder.