Carema Care första privata aktör att driva Norrmalms personliga assistans

Carema Care har fått förtroendet av Norrmalms stadsdelsförvaltning i Stockholm att från den 1 oktober 2011 driva Norrmalms personliga assistans.

Detta är första gången som Norrmalms stadsdelsförvaltning genomför en offentlig upphandling för driften av personlig assistans. Verksamheten omfattas idag av femton kunder och cirka hundra medarbetare. Carema Care bedriver sedan tidigare hemtjänstverksamhet på Norrmalm.

Vi har fått en god start eftersom samtliga befintliga kunder inom personlig assistans Norrmalm aktivt har valt att gå med över till Carema Care. Nu är det upp till oss att fortsätta leverera god kvalitet och överträffa både deras förväntningar och de förväntningar som stadsdelen har på oss. Jag är övertygad om att våra duktiga personliga assistenter och den drivna enhetschefen Mattias Ankarbranth kommer att se till att det blir just så, säger Annette Silberman, verksamhetsutvecklare Carema Care.

Kontraktsperioden löpet från 2011-10-01 till 2014-09-30 med möjlighet till två års ömsesidig förlängning (alltså längst till 2016-09-30).